2011. július 1., péntek

Stelázsi - Polcból szekrény a gyerekszobába DIY


Amikor megvettük a kicsike (akkor még csak 50m2-es) házunkat, jópár dolog öröklődött ránk, amikre az örökösök (a mi szemszögünkből eladók) nem tartottak igényt. Voltak köztük eleve kidobásra érdemes kacatok, de akadt egy-két kincs is.
Jó, utóbbiak nem arany fiókfogantyúk, vagy ólomkristály poharak...
Volt viszont egy sufni az udvaron, amibe szerintünk be sem tették a lábukat legalább tíz éve. Itt találtunk régi (amúgy viszonylag értéktelen) pénzeket, képeslapgyűjteményt, századelős hibátlan -bár különös formájú villanykörtéket, hatalmas vaskulcsokat, százhúsz éves fotókat, világháborús katonanaplót, dekantereket, génmanipulációtól garantáltan mentes ki tudja milyen rég újságba csomagolt növénymagokat.

Volt itt még néhány bútor is, többségük használhatatlannak bizonyult, egy részük meg a kerti lakban találta meg új funkcióját. És itt volt ez a polc. A néni 'luxus' fürdőszoba polca, vagy mi.
Randa egy tákolmány volt, bár polcnak elég satbil. Ezért is kapták meg a gyerekek, mint tuti biztonságos játék tárolót. Agyon volt sikálva az amúgy is kopottas máz rajta, de mivel a játékok sokáig ezt elfedték, annyira nem volt szembeötlő. Meg az ajtó mögött volt ...:-)

Aztán jött az idő, amikor már nem babaruhákkal tömtük meg a fehér Ikea lány gardróbot, ami fodros szoknyáknak bizony kicsinek bizonyult. A csúnya stelázsi ruháspolc lett.
Nade, ezt már nem nézhettem sokáig - ezt kezdtem vele:

Eredeti állapotában...hm, nehéz belelátni bármit.

alapos csiszolás és a rések tömítése, majd újra csiszolása következett
alapozás, 3 réteg vízbázisú matt fehér zománc felvitele
Hófehérke... szakadó esőben benn festettem, kb. egy hétig száradt...
A hátuljára régi gyerekszobai sötétítőből feszítettem vásznat...
...ezzel. Így szellőznek benne a ruhák, de mégis zárt a hátulja.
Fehér ajtókat vágattam rá, majd a gardróbéval egyező porcelán fogantyúkat fúrtam rájuk.
Az egyforma fogantyúk egységbe hozták a hófehér, de különböző bútorokat.
Jöhettek a kivetőpántok, ajtók!
Nem maradt ilyen üres.
Persze, teleraktam ruhákkal. Sokkal szebb lett, mint előtte, és jó, hogy plusz egy zárt szekrény lett a szobában, mert a sok nyitott polc mindig rumlisnak tűnt a gyerekek dolgaival.
Mivel ilyesmit még nem csináltam, elsőre elégedett vagyok. Vannak, akik nagyon profin 'nyomják'... nézzétek meg például ezt a förmedvényt, amiből bútort csináltak !

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...