2012. január 10., kedd

Mokka PRAKTIKUS - Beltéri AJTÓ 'üvegezése' házilag

Amikor még csak terveztük, mi hogyan legyen a házunkban, a beltéri ajtók elég fejtörést okoztak. Mégpedig azért, mert szeretjük, ha sok a fény a házban, de azért a teljes ajtónélküliséget nem annyira.

Ráadásul a konyha-étkezőnk a ház "szíve", eköré rendeződik minden, de azt utáltam volna, ha a készülő ételek illata mindenhová befészkeli magát.
Végül találtunk olyan beltéri ajtókat amik fából készültek - mert ehhez ragaszkodtunk, nagyon nagy üvegezhető nyílás volt rajtuk, léteztek ún. teli variációban is, hogy a fürdőkre ne kelljen más fazont választani, ezáltal is megtartva az egységes képet.






A rendelhető színválaszték elég gyatra minimál volt, így el is dőlt, mi pácolunk, mégpedig áttetsző fehérre. bocs, ez a mániám Ezt a pácot azért szeretem, mert átengedi sejleni a fa erezetét, ugyanakkor szép világos marad tőle még a legérettebb borovi fenyő is!

Eddig megvoltunk, ajtók beépítve, fehérre pácolva - és itt megálltunk, kisebbik gyerek lévén nem egész kétéves, nagy meg duplaannyi, mindkettő, mint a szélvész, ajtó ki-be-ki-be-ki-be...
Egyszóval: para. Féltem a hatalmas tábla üvegektől az ajtószárnyakban. A biztonsági üveg egy ajtóba annyiba került volna, mint az ajtó tokkal együtt. Gondoltam, legyen plexi. És azt is gondoltam, de okos vagyok, hogy ezt kitaláltam :-) De hamar kiderült, hogy azon túl, hogy könnyű - ami hatalmas előny - az ára az üvegével nagyjából megegyezett. Plusz utaznom kellett volna érte 2x60km-t.

Itt jött a képbe a helyi építőanyag kereskedés, ahol épp padlólapot válogattam egy kedves megrendelővel - amikor megláttam a légkamrás lemezeket.
Ezek nagyon jól kihasználható dolgok, készítenek polikarbonát lemezből előtetőt, napkollektor borítást, buszmegállót, üvegházat... Hát, én meg beüvegezem vele az ajtóinkat!

Kiválasztottam a legvékonyabbat, nálunk 6mm-es volt, de ma már van 4mm-es is, és berakattam a csomagtartóba - merthogy annyira rugalmasak, hogy egy 'kanguba' simán be lehet hajtani őket egész táblástul (az enyémek 1,05m x 2,2m -esek voltak) Itthon ki, és egyetlen délután alatt készen lettem az ajtókkal!!!

Fázisfotóim nincsenek, mert 3 éve még nem írtam blogot, és gőzőm fogalmam sem volt arról, hogy ezt valaha meg fogom mutatni valakinek.

Viszont leírom a folyamatot:

1., végy megfelelő mennyiségű lemezt (táblában árulják csak...)

2., az üvegezendő területről szedd le óvatosan a díszléceket (vagy azt a valamit, ami az üveget tartaná)

3., mérd meg pontosan a nyílást és rajzold fel a lemez egyik fóliázott oldalára a méretjelző vonalakat (fóliázva van, hogy megvédjék a szállítási, tárolási sérülésektől)

4., láss neki kivágni a lemezeket. Ajánlom a professzionális vágóeszközöket - akár kölcsönözve is. Hozzáteszem, én egy hatalmas csirkeollónak nevezett izével vágtam ki (nem röhögni, nőnek ilyen van csak hirtelen felindulásból itthon)

5., ha kész a vágás, húzd le a fóliákat róla, illeszd a helyére a keretbe a lemezeket.

6., ..és teheted is vissza a szegő (tartó/takaró/egyéb léceket)

az átlátszó
és a tejüveg hatású
 Készen vagy! :-)



Ez a módszer kitűnően beválik szekrényajtóknál is, vagy tolóajtóknál, ahol egy vagyont költhetnél üvegezésre, vagy bútorlapra, így viszont könnyű (valóban nagyon könnyű) és gyors, alacsony költségvetésű, jól kinéző bútorod lesz.

Akik nem kedvelik az átlátszó dolgokat, elárulom, van a lemezekből színes is - DE szerintem azok uncsik, viszont, ha az egyik feléről nem húzod le a fehér fóliát, máris tejüveg hatású lesz a felületed (nekem a gardróbszoba ajtaja ilyen - jótékonyan rejtve a ruhákat, stb).
Ha az egyik felét leragasztod valami dizájnos fóliával, vagy festesz, lakkozol, ragasztasz rá valamit - az is nagyon izgis eredményt nyújt, mivel a lemez a üreges szerkezete révén csíkokban töri meg a fényt.
Én egyébként ez utóbbit díjazom benne a legjobban.

Ja, meg azt, hogy hangszigetel (+ hőszigetel, ellentétben az üveggel) és a gyerek nyugodtam furulyálhat a szobájában ;-)


A képek forrása: MokkaGaléria - azaz a saját képeim - a saját otthonomról. Nem baj, ha megosztod őket, amennyiben a forrást megjelölöd (linkkel) Köszönöm!

Ha tetszett amit láttál, olvastál, csatlakozz a Mokka Mekka Blog közösségéhez itt vagy iratkozz fel a jobb oldalon a blog követői közé! Vagy kövess a twitteren.
 
És oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel... :-D

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...