2012. január 3., kedd

Hobbit House / Ház a "Hobbitoknak" - J.R.R. Tolkien ma 120 éve született

John Ronald Reuel Tolkien, CBE (3 January 1892 – 2 September 1973  f: winepressoffwords.com
A Gyűrűk ura, Szilmarilok, Hobbitok, Középfölde...

Ismerős?

J. R. R. Tolkien ma 120 éve született Dél-Afrikában. A később Angliában nevelkedett fiúból az angolszász nyelv és irodalom professzora lett Oxfordban. Ismertségét írói, költői pályafutásának köszönheti, ő lett a modern kori fantasy atyja. Rajongott az ún. "ó" nyelvekért, szenvedélyes kutatásainak eredménye átszövi műveit. Szeretettel alkotott saját szavakat, hihetetlen fantáziavilággal volt megáldva.

Míg a Hobbitok még gyerekmese volt, a Gyűrűk Ura viszont idősebb közönségnek szóló, komolyabb mű lett.
Emlékszem, tizennégy évesen álltam neki először, aztán egy év múlva, az egész nyáriszünetet szántam rá, hogy végül kiolvassam. Nagyon nem volt könnyű...gyerek voltam még. A mesés képei viszont örökre magukkal ragadtak. Aki olvasta is - még mielőtt a filmet látta volna - biztos vagyok benne, hogy elevenen őrizte valahol a lelke mélyén a történet alapján kialakult képet Középföldéről, a Hobbitokról, a házaikról. Aztán, megnéztem a filmet, furcsa volt, de azt nem mondhatom, hogy csalódtam (közben eltelt vagy tíz év) és felülíródott a bennem kialakult kép...

Tolkien eredeti rajza alapján készült - forrás www.tolkien.hu
Emlékeztek még, milyen egy Hobbit ház? :-)






Nem tudom, ki hogy van vele, de én lennék hobbit ebben a házban, ha máskor nem, néhány téli hétvégére ;-)

A képekért köszönet az Archer & Buchanan Építész Irodának, a www.finehomebuilding.com oldalnak.

Építész / tervező:
Archer & Buchanan Ltd.
West Chester, PA
610-692-9112
www.archerbuchanan.com


Építő:
Richard Owens Construction
Chester County, PA
610-827-0972


Egyedi ajtók és ablakok:
Premium Grade Cabinetry Inc.
Newark, DE.
302-369-1982


Vasalatok:
Michael M. Coldren Co, Inc.
North East, MD
410-287-2082
www.coldrencompany.com



Ha tetszett a bejegyzés, gyere, csatlakozz a Mokka Mekka Blog facebook közösségéhez itt. Vagy kövess a twitteren.
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...