2011. október 18., kedd

JULES új élete - még egy Ikea Hack, forgószékre, részletes leírással


Üdv, újra itt! A múlt héten már említettem Nektek, hogy szert tettem egy igen kedvező árú Ikea székre a gyerekszobába.

Szerettem volna nyugodt lelkiismerettel betenni a lányszobába, a színe és az állapota viszont nem engedte. Mondhatjátok, hogy: hja kérem, így jár aki használt cuccot vesz...  Áh, nem volt vele különösebb baj, csak a fakó muskátli szín meg a kétéves karcok nem tetszettek :-)

Miután megálmodtam mi lesz vele, nekiláttam. Nem biztos, hogy ez igazi hack, hiszen nem lett belőle vasalóállvány, vagy könyvespolc, szék maradt, kicsit jobban.

"The Truth Story" :

Kezdetben vala a fellelt állapot (ahogy azt a zsibárusok szeretik mondogatni)

Hiányzik egy csavar, kopottas, karcos :
 A görgők feletti részen a lábakról is le volt pattogva a festék :
Ízekre szedtem :-)
A piros átfestéséhez és a karcok, egyenetlenségek elsimításához lecsiszoltam, majd lemostam, megszárítottam :
Le a szöszös, laza görgőkkel!
A lábakon, azt a részt, ahol szép volt az eredeti festés és meg akartam hagyni (mivel nem akartam az egészet átfújni) beragasztottam, a többi helyen kicsit megcsiszoltam a fényezést.
Végül akril festék spray-vel lefújtam a lábakat, és száradás után vissza csavaroztam a megtisztított görgőket.
Majd lefújtam a szék ülőrészét matt fehér vízbázisú festékkel. Festékszóró géppel dolgoztam, volt ahol három, volt, ahol négy vékony réteget kellett felvinnem, mivel nem alapoztam (ehhez a festékhez nem kell), és a piros nem adta könnyen magát :-) Ez kábé 2 nap volt, tekintettel a remek időre, jó lassan száradt. (Közben folyamatosan mostam a gépet, nehogy belekössön a festék maradéka. Erre ügyelni kell. )

Szerettem volna, ha nem egy kényelmetlen fa rétegeltlemez széken kell a nagylánynak ücsörögnie - a suliban épp eleget ül ilyenen - viszont a gyerekeknek gyártott irodai görgős székek, amiknek párnázott az ülőfelülete, túlságosan böhöm nagyok és sötétek voltak.
Elég kicsi szobában, színes falak között csupa fehér kisbútora van, nagyon hülyén nézett volna ki egy olyan irodai szék ott. Innen jött az ötlet, hogy Jules-t kipárnázom.
De ha csak úgy ráteszek egy párnát, az folyton leesik. Ha rákötöm elcsúszkál, béna...

Így kapott egy félig-kárpitot a szék. Ez a következőképpen készült:
kimértem egy megfelelő méretű szivacsot. Én 2,5 cm vastagot választottam, hogy ne legyen nagyon soványka se, de ha lehet, ne toljak ki nagyon magammal, mert azért a vastagságát is oda kellett valahogy fogatni.

Szerettem volna, ha a huzata levehető, mosható, ezért egy trükkhöz folyamodtam. Nem vacakoltam átlapolással a hátán, meg zippzárral (az amúgy is karcolta volna a széket), gombolópántot meg túl munkás lett volna varrni. Így egy már idejétmúlt blúzból szabtam ki a párna huzatát, úgy, hogy az aljára a gombolópánt került. Persze visszájáról, hogy a gombok ne karcoljanak. (kétszínoldalas anyagot javaslok, inganyag is megfelelő) Én dobozpárnát varrtam rá, így a szélei plusz színfoltot adtak. Szabásnál a felület méretéhez adj hozzá +1-1 cm-t a varrásráhagyásokra és +2-2 cm-t a gombok miatt.

 
 

Mivel a széklap rögzítőcsavarok/anyák egy része hiányzott, vettem egy garnitúra újat, amiknek a gömb fejét a húzott gombokhoz hasonlóan bevontam a szegőével azonos bársony anyaggal. Először befőttes gumival feszítettem rájuk az anyagot, majd a csavarok feje alatt közvetlenül szorosan megkötöztem erős cérnával, végül a felesleges anyagot levágtam a csavarok aljáról.
Felülnézetben teljesen olyanok lettek, mint a füles gombok.

 

A szék forgórészén lévő lyukakat átjelöltem a párna hátuljára, majd kigomblyukaztam a párnát, végül átdugtam rajtuk a csavarokat, felülről lefele. A hátuljára rácsavaroztam az anyákat, hogy kicsit összetömörítsem vele a szivacsot, és így hagytam egy napig.

 

Másnap összeállítottam a széket. Levettem a párnák hátuljáról az anyákat, és a szék lapján, illetve a láb forgó részén is átdugtam a csavarokat, mielőtt visszacsavaroztam volna az alátéteket és az anyákat. Mielőtt teljesen rácsavartam volna őket, a párna felszínén eligazítottam a ráncokat.


Vagány, kényelmes, és igazi csajos darab lett. A tulajdonos meg nagyon büszke rá, és az anyukájára is! ;-)


Ha tetszett amit láttál, olvastál, csatlakozz a Mokka Mekka Blog közösségéhez itt.


Adatvédelem:
A posztban található képek saját tulajdonomat képezik, melyekre a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény hatályos! Megosztásuk, felhasználásuk, egyéb közzétételük részben vagy egészben csak az írásos hozzájárulásommal és a forrás pontos megjelölésével lehetséges! 
Ha én közlöm mások képeit szintén ügyelek erre.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...