2011. augusztus 8., hétfő

Újabb DIY lámpa: Romantikus hangulatú állólámpa hálószobába

Így kezdődött az egész:

Szellőrózsa hajpánton, nagyon csajos!
Ezek a szellős kis virágok mostanság nagyon mennek. Nem olyan régen olvastam róluk Juditnál , és igazat kell adnom neki, valóban addiktív a dolog. Virágozunk. Jogos a többesszám, mert a lánykám is, persze csak a kivágós részében segít, meg nagyon szurkol az összeállításnál. 


Amióta Katánál meg Marianne - nél is láttam ezt az egyszerű, ám nagyon ötletes Ikea Hack - et tudtam, hogy megtaláltam egy másik megoldást a nagyon unalmas lámpáink gyors, környezetbarát és kis költségigényű átalakítására.

Május óta nézegetek itthon 4 függő és 3 álló csipkés Ikea Skurar kaspót, most a virágokkal összeállt a dolog.  Szó szerint.
Ez lett a hálószobánk legújabb lakója - szigorúan romantikusoknak :-)


Adott volt az Ikea állólámpa (jó darab de kissé viseltes). A lámpához az álló kaspót választottam, ennek az alján fúrtam akkora lukat, amekkorán átfér a lámpa foglalata.

Szükségem volt még mindenféle organzákra, "selymekre", tüllökre, ollóra, gyertyára, gyöngyökre, tűre, cérnára és virágosok által használt vékony drótra. Utóbbit egy kedves virágos barátomtól szerzem be. (szinte mindig van itthon, mert nagyon sok mindenhez használható) 


A virágok elkészítése kissé hosszadalmasabb volt,  de az egész, mindennel együtt pár óra alatt meg volt, (közben gyerekeztem, mostam, főztem.) Így készül a virág: ki kell vágni kis köröket az anyagból és láng mellett 'elhúzni' hogy megolvadjon a szélük. Némelyik fel is kunkorodik, anyaga válogatja. Aztán az egymásra pakolt köröcskéket összevarrni, mint egy virágot, gyöngy a közepére, hátára a drót, kész.
kaspó átfúrva, lámpa összeállítva
jöhetnek a virágok
ilyen is, olyan is
a "csokor" nappal
...és éjjel.

Gyerekeim húúúh, vááóóh, és azta! kifejezésekkel élve nyugtázták az eredményt, férjuram is elégedett, így aztán, én is :-) A többi kaspón még gondolkodom. Nem akarom telerózsázni a házat...

2 megjegyzés:

uschi írta...

hello,
would you please tell me how you make this roses. who do you "burn" the circles out of the fabric ? i have seen some of those roses on a fleamarket, but the girl just sold the roses, but didn't make them.

please help me with instructions or maybe a weblink. many thanks !

regards, uschi

KarlaLina írta...

Hello Uschi!
Thank you for the question :-) I don't burn out the circles. I cut out the moire circles or any other shapes in many different size, after - when I have enough pieces - burn their cutted sides by candle flame.
I can not explane it better, but in few days I will show it in the blog, if You think, follow it (here, or on Facebook), and you can see it step by step. I think, this will be the best solution :-)
Have a nice day!
KarlaLina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...