2011. június 17., péntek

R I B I Z L I ... volt egyszer egy fagyizó...

finom...


A bácsi állt az üzlet előtt. Kintről figyelt befelé, már vagy húsz perce. Átható tekintete volt, így 'face to face'.

A kolléganőmmel beszélgettünk , és mivel már nagyjából túl voltunk a délutáni nyüzsgésen, mikor mindenki igyekszik a gyerekért, a gyerekkel haza, munkából haza - ilyenkor fagyiznak a legtöbben - viszonylag ráérősebben csevegtünk. 

Néha beléptek az utcai tömegből :  
- Édes tölcsérbe kérek egy Erdei vegyes't meg egy Kajszibarackot, csoki öntettel, vagy 
- simába egy  Sport szeletet, Aszalt szilvával és Bonbon-meggyel,  vagy az apró ikreim: 
- Kétszer fél gombóc 'rózsaszín' Kókusz :-) karamell öntettel,....

Aztán szünet. Rohanó emberek a bolt előtti járdán. 

A bácsi csak állt, valami időtlenségben. Olyasmi volt, mint amikor filmeken a kamera ráfókuszál egy arcra a City csúcsforgalmú utcáján: ez az arc mozdulatlan, örök, körülötte meg elmosódni látszik mindenki, ahogy siet tovább. 

Amikor elült az utcai nyüzsgés, belépett az ajtón. Csendben biccentett, kétfelé, mert ketten voltunk. Kicsit hosszú, őszes haja volt, bogár szeme, borotvált arca. Alacsony volt, vékony. 'Retro' ruházatát csak akkor vettem észre, amikor elment.
Mutogatott a pultba, hogy mit szeretne, én meg totóztam... Málna, Vanília. Két gombóc. Bólintott. Nem beszélt.
Gondoltam, szlovákiai magyar, ők szokták ezt, hogy csak mutogatnak, mert nem is tudják már, hogyan kéne mondani. Persze nem mindegyikük, de van ilyen. Meg hozza az Eurot, hogy azzal fizet....
Mondom neki - kettőhatvan lesz, és nyújtom a fagyit.

A bácsi néz a nagy bogár szemeivel, szemtől szembe, és egy hosszú pillanatig azt hiszem, nem is hall. 
Aztán csak azt látom, hogy valami valószínűtlenül apró pénzt fog a két ujja között, nagyon bizonytalanul tartva felém - ismét gondoltam, 'odaáti' az öreg. Ahogy jobban odanéztem, hát láttam, egy piszkos ötforintost szorongatott, nem bírta elengedni.
Meghökkentem, és zavaromban felnevettem kicsit - aztán elszégyelltem magam, ahogy a szemébe néztem... 

Leesett: valószínűleg évek óta nem evett fagylaltot - meg sok minden mást sem. 
- Tegye el az ötöst, bácsi... Egészségére! Aztán el ne mondja másnak, hogy ingyen evett nálam fagylaltot!


Red_dots__large_Red_stripe

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...